• ul. Piastowska 11a, 15-207 Białystok
  • ebok@koba.pl

Potrzebujesz pomocy? Sprawdź FAQ

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług telekomunikacyjnych, takich jak Internet, telefon i telewizja. W razie braku odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie – zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, który chętnie udzieli wszelkich informacji.

Lista pytań i odpowiedzi

  • Przyjdź do Biura Obsługi Klienta lub zadzwoń na naszą infolinię 85 333 33 33
  • Wybierz ofertę dostosowaną do Twoich potrzeb
  • Podpisz umowę online bez wychodzenia z domu
  • Podpisz umowę w Biurze Obsługi Klienta lub online
  • Umów się na podłączenie usług w dogodnym dla Ciebie terminie
    • Klient indywidualny:
      • Dowód osobisty
      •  Ważna legitymacja studencka bądź uczniowska w przypadku promocji studenckiej

Klient biznesowy:

      • Dowód osobisty
      • Wydruk z bazy CEIDG
      • Dokument potwierdzający nadanie REGON, NIP, nazwę firmy oraz kody PKD
    Kwota ulgi uzależniona jest od oferty. Elementem składowym ulgi może być zniżka wynikająca z:
    • Różnica między ceną zawartą w cenniku, a ceną oferty promocyjnej
    • Rabat nałożony na opłatę aktywacyjną
    • Rabat nałożony na sprzęt
  • Jeśli chcesz przekazać usługi innej osobie, udajcie się wspólnie do Biura Obsługi Klienta. Pamiętajcie o zabraniu ze sobą dowodów osobistych! Cesja jest usługą bezpłatną.

W celu podpisania umowy on-line skontaktuj się z Infolinią: tel. 85 333 33 33. Przygotuj PIN, który znajduje się na drugiej stronie umowy lub numer PESEL.

  • Uczeń/student, który okaże ważną legitymację studencką, legitymację szkolną (szkoły średniej, policealnej, studium) lub zaświadczenie o przyjęciu na studia.

  • Opiekun/rodzic niepełnoletniego ucznia szkoły podstawowej, średniej lub technikum.

  • Dyspozycję zwrotu błędnej wpłaty lub nadpłaty należy złożyć:

    · Mailowo na adres: ebok@koba.pl

    · Telefonicznie pod numerem: 85 333 33 33

    · Osobiście w Biurze Obsługi Klienta

    W przypadku przelewu, kwota zwrotu zostanie pomniejszona o koszt przelewu (0,45 zł). Nadpłatę można również odebrać w kasie BOK osobiście lub na podstawie upoważnienia od właściciela umowy.

    Dane niezbędne do zwrotu nadpłaty lub błędnej wpłaty:

    · Imię i nazwisko właściciela lub nazwa firmy, na którą zarejestrowane są usługi

    · Hasło abonenckie (PIN)

    · Kwota zwrotu

    · Numer raunku bankowego, na który ma nastąić zwrot

    · W przypadku błędnej wpłaty: numer konta, z którego został zrobiony przelew.


· Jak sprawdzić z czego wynika kwota faktury?

Na fakturze wyszczególnione są wszystkie składowe świadczonych usług (abonament, dzierżawa urządzeń, usługi dodatkowe, połączenia), których suma to łączny koszt do zapłaty.

· Na jakie konto mam opłacać fakturę?

Numer konta znajduje się na umowie abonenckiej oraz na fakturze. Możesz go również znaleźć na stronie www.koba.pl w zakładce Strefa Klienta Koba, gdzie logujesz się poprzez wpisanie numeru ID Klienta oraz PIN z umowy.

· Jaki jest termin płatności faktury?

Termin płatności faktury to 14 dni od dnia jej wystawienia. Przez terminowe płatności za usługi telekomunikacyjne należy rozumieć zaksięgowanie pełnej kwoty widocznej na fakturze na rachunku bankowym Dostawcy Usług najpóźniej w ostatnim dniu płatności faktury.

· Dlaczego moja faktura jest wyższa?

Główne powody wyższej faktury to: przekroczenie terminu płatności poprzedniej faktury, zakończenie okresu promocyujnego umowy, jest to Twoja pierwsza faktura, która zawiera opłaty jednorazowe.

· Nie dostałem faktury, co mam zrobić?

Jeżeli otrzymujesz faktury w formie papierowej, skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i poproś o przesłanie duplikatu faktury. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić fakturę na E-Fakturę, co pozwoli Ci obniżyć rachunek.

Jeżeli korzystasz z E-Faktury pamiętaj, że mail z fakturą mógł trafić np. do folderu „SPAM” lub „niechciane”. Duplikat możesz zamówić w Biurze Obsługi Klienta. E-Fakturę znajdziesz też w Panelu Klienta w zakładce Rozliczenia.

· Co to jest E-Faktura?

Jest to usługa przesyłania i otrzymywania dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej. Abonent, który wyrazi zgodę na e-fakturę zobowiązuje się do podania poprawnego adresu e-mail, na który mają być wysyłane faktury. W przypadku braku wyrażonej zgody wszystkie faktury będą wysyłane do Klienta w formie listownej, a miesięczny koszt abonamentu wzrośnie o kwotę 10,00 zł. Pamiętaj, że w każdym momencie trwania umowy możesz zacząć korzystać z E-Faktury.

· Czy mogę zrezygnować z E-Faktury?

Tak, możesz to zrobić na każdym etapie umowy. Pamiętaj jednak, że rezygnacja z E-Faktury skutkuje wyłączeniem rabatu w wysokości 10,00 zł. Jeżeli nie wyrazisz zgody na E-Fakturę przy podpisaniu umowy możesz to zrobić w późniejszym czasie i obniżyć swój rachunek o 10,00 zł.

    Technologia ETH
    • Należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci w celu rejestracji nowego urządzenia. Niezbędny będzie PIN z umowy (hasło do panelu abonenta). Jeżeli w przeglądarce internetowej pojawi się komunikat o braku urządzenia w bazie danych, istnieje możliwość samodzielnej rejestracji po podaniu ID klienta oraz kodu PIN.

    Technologia światłowodowa PON
    • Należy zweryfikować poprawne podłączenie kabli zarówno po stronie modemu światłowodowego (port LAN) jak i po stronie routera (port WAN) lub komputera. Jeżeli problem z dostępem wciąż występuje, to należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci.

    Technologia dostępu do Internetu drogą radiową
    • Należy zweryfikować poprawne podłączenie kabli po stronie zasilacza PoE – kabel zasilający, kabel idący od anteny w porcie POE, oraz kabel idący do urządzenia klienta w porcie LAN. Jeżeli urządzeniem klienta jest router, to po stronie routera kabel internetowy należy wpiąć do portu WAN. Na routerze/komputerze podłączonym bezpośrednio do kabla sygnałowego, musi być skonfigurowane połączenie PPPoE. Jeżeli problem z dostępem wciąż występuje, to należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci.

    Technologia ETH i Radiowa
    • Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych na minimalnym poziomie 65% w przypadku technologii ETH i Radiowej. Zadeklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną.

    Technologia światłowodowa PON
    • Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych na minimalnym poziomie 80% w przypadku technologii PON. Zadeklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną.

    Połączenie kablowe
    • Należy pamiętać, że jako operator gwarantujemy osiągalność taryfy na pierwszym komputerze podłączonym do kabla internetowego wprowadzonego do mieszkania. Prosimy o sprawdzenie prędkości internetu na kilku urządzeniach, aby wykluczyć problem z jednym z komputerów. Jeżeli problem dalej występuje należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci.
    Połączenie bezprzewodowe (WiFi)
    • Najczęściej wolne działanie Internetu jest związane z powodu korzystania z WiFi w technologii 2,4 GHz, a sieć klienta jest rozgłaszana na obciążonym kanale. Sieci bezprzewodowe rozgłaszają sygnał na określonych kanałach (częstotliwościach). Wtedy w ustawieniach routera należy zmienić kanał na jak najmniej obciążony. To na jakich kanałach nadają sieci w okolicy klienta, można sprawdzić w aplikacji komórkowej Wifi Analyzer. Istnieją lokalizacje, w których jest bardzo duże zagęszczenie sieci bezprzewodowych rozgłaszanych w paśmie 2,4 GHz. Wtedy jedyną opcją jest zmiana routera na działający w paśmie 5 GHz. W przypadku 5GHz istnieje o wiele więcej kanałów na których mogą nadawać sieci sygnał. Aby połączyć się w 5 GHz, poza routerem należy również posiadać urządzenie, np. komputer z bezprzewodową kartą sieciową obsługującą ten standard, inaczej taka sieć nie będzie widoczna na liście. Należy również pamiętać, że żaden operator nie jest w stanie zagwarantować przepustowości ani jakości działania sieci bezprzewodowej.

Skip to content