Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług telekomunikacyjnych, takich jak Internet, telefon i telewizja. W razie braku odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie – zapraszamy do kontaktu z naszym działem obsługi klienta, który chętnie udzieli wszelkich informacji.
Klient biznesowy:
W celu podpisania umowy on-line skontaktuj się z Infolinią (tel. (85) 333 33 33). Przygotuj PIN, który znajduje się na drugiej stronie umowy lub pesel.
Wpłacasz wyższa kwota niż kwota faktury (np. 50,00 zł zamiast 45,00 zł).
Opłacasz fakturę zleceniem stałym i dodatkowo opłaciłeś fakturę gotówką.
Otrzymałeś korektę, a już opłaciłeś skorygowaną fakturę.
Jeżeli nie zostanie złożona dyspozycja zwrotu nadpłaty to rozliczy się ona przy kolejnej wystawionej fakturze.
Dyspozycję zwrotu nadpłaty lub błędnej wpłaty można zlecić:
Przelew zostanie pomniejszony o koszt przelewu (0,45 zł).
Można również odebrać nadpłatę w kasie BOK:
Dane niezbędne do zlecenia dyspozycji zwrotu nadpłaty :
Na fakturze wyszczególnione są wszystkie składowe świadczonych usług (abonament, dzierżawa urządzeń, usługi dodatkowe, połączenia), których suma to łączny koszt do zapłaty.
Numer konta znajduje się na umowie abonenckiej oraz na fakturze. Możesz go również znaleźć na stronie www.koba.pl w zakładce Strefa Klienta Koba, gdzie logujemy się poprzez wpisanie numeru ID Klienta oraz PIN z umowy.
Przez terminowe płatności za usługi telekomunikacyjne należy rozumieć zaksięgowanie pełnej kwoty widocznej na fakturze na rachunku bankowym Dostawcy Usług najpóźniej w ostatnim dniu płatności faktury.
Poprzednia faktura nie została opłacona w terminie.
Zakończył się okres promocyjny umowy.
Jest to Twoja pierwsza faktura, która zawiera opłaty jednorazowe.
Jeżeli korzystasz z otrzymywania faktur w formie papierowej i jej nie otrzymałeś skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta i poproś o przesłanie duplikatu faktury.
Dodatkowo zachęcamy do zmiany formy dystrybucji na E-Fakturę.
Jeżeli jest to E-Faktura pamiętaj, że mail z fakturą mógł trafić do innego folderu na skrzynce pocztowej niż "odebrane" np. SPAM. Zlecenie wysyłki duplikatu możliwe jest także poprzez kontakt z Biurem Obsługi Klienta.
Faktury możesz pobrać w zakładce Rozliczenia.
Jest to usługa przesyłania i otrzymywania dokumentów rozliczeniowych w formie elektronicznej. Klient, podczas podpisywania umowy ma możliwość wyrażenia zgody na e-fakturę.
Abonent, który wyrazi zgodę na e-fakturę zobowiązuje się do podania poprawnego adresu e-mail, na który mają być wysyłane faktury.
W przypadku braku wyrażonej zgody wszystkie faktury będą wysyłane do Klienta w formie listownej, a miesięczny koszt abonamentu wzrośnie o kwotę 10,00 zł.
Rezygnacja z e-faktury skutkuje wyłączeniem rabatu w wysokości 10,00 zł. Jeżeli Klient nie wyrazi zgody na e-fakturę przy podpisaniu umowy może to zrobić w późniejszym czasie co uprawnia go do skorzystania z rabatu w wysokości 10,00 zł.
Należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci w celu rejestracji nowego urządzenia. Niezbędny będzie PIN z umowy (hasło do panelu abonenta). Jeżeli w przeglądarce internetowej pojawi się komunikat o braku urządzenia w bazie danych, istnieje możliwość samodzielnej rejestracji po podaniu ID klienta oraz kodu PIN.
Należy zweryfikować poprawne podłączenie kabli zarówno po stronie modemu światłowodowego (port LAN) jak i po stronie routera (port WAN) lub komputera. Jeżeli problem z dostępem wciąż występuje, to należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci.
Należy zweryfikować poprawne podłączenie kabli po stronie zasilacza PoE – kabel zasilający, kabel idący od anteny w porcie POE, oraz kabel idący do urządzenia klienta w porcie LAN. Jeżeli urządzeniem klienta jest router, to po stronie routera kabel internetowy należy wpiąć do portu WAN. Na routerze/komputerze podłączonym bezpośrednio do kabla sygnałowego, musi być skonfigurowane połączenie PPPoE. Jeżeli problem z dostępem wciąż występuje, to należy skontaktować się z Działem Nadzoru Sieci.
Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych na minimalnym poziomie 65% w przypadku technologii ETH i Radiowej. Zadeklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną.
Dostawca usług gwarantuje jakość parametrów przepustowości usługi dostępu do Internetu dla danych wysyłanych i odbieranych na minimalnym poziomie 80% w przypadku technologii PON. Zadeklarowana w Umowie prędkość pobierania i wysyłania danych stanowi prędkość maksymalną.
Najczęściej wolne działanie Internetu jest związane z powodu korzystania z WiFi w technologii 2,4 GHz, a sieć klienta jest rozgłaszana na obciążonym kanale. Sieci bezprzewodowe rozgłaszają sygnał na określonych kanałach (częstotliwościach). Wtedy w ustawieniach routera należy zmienić kanał na jak najmniej obciążony. To na jakich kanałach nadają sieci w okolicy klienta, można sprawdzić w aplikacji komórkowej Wifi Analyzer. Istnieją lokalizacje, w których jest bardzo duże zagęszczenie sieci bezprzewodowych rozgłaszanych w paśmie 2,4 GHz. Wtedy jedyną opcją jest zmiana routera na działający w paśmie 5 GHz. W przypadku 5GHz istnieje o wiele więcej kanałów na których mogą nadawać sieci sygnał. Aby połączyć się w 5 GHz, poza routerem należy również posiadać urządzenie, np. komputer z bezprzewodową kartą sieciową obsługującą ten standard, inaczej taka sieć nie będzie widoczna na liście. Należy również pamiętać, że żaden operator nie jest w stanie zagwarantować przepustowości ani jakości działania sieci bezprzewodowej.