Od poniedziałku otrzymujemy zgłoszenia od użytkowników systemu Windows 10, którzy nie mają połączenia z internetem:
zarówno przez kabel ethernetowy jak i sieć wifi. Problem występujący u tych osób związany jest z pobieraniem adresu sieciowego. Rozwiązaniem tego problemu jest zresetowanie ustawień protokołu IP oraz wyczyszczenie winsock

1. Kliknij prawym przyciskiem na ikonce „Start” w dolnym lewym rogu ekranu.
2. Wybierz opcję „Wiersz poleceń (administrator)
Wiersz polecenia Win 10

3. W nowo otwartym okienku wpisz polecenie:
netsh winsock reset
netsh winsock reset

4. Potwierdź klawiszem „Enter„, następnie wpisz polecenie:
netsh int ip reset
netsh int ip reset

5. Potwierdź klawiszem „Enter„, następnie zrestartuj komputer.

Po wykonaniu powyższych czynności komputer powinien ponownie odzyskać sprawność i prawidłowo pobierać adres IP.


Dla użytkowników mniej zaawansowanych przygotowaliśmy plik, który należy umieścić na pulpicie. Klikamy na nim prawym przyciskiem i wybieramy „Uruchom jako administrator”. Po zakończeniu działania należy wcisnąć dowolny przycisk – komputer zrestartuje się automatycznie.

 

W załączeniu wymieniony plik (Win10_repair.bat)